Vorbim foarte mult despre diversele tipuri de ambalaje ale produselor, de la materiale la design si alte modalitati de a va face produsele sa iasa in evidenta pentru clientii dvs. pe pietele cu amanuntul. Dar de ce este important ambalajul?
Ambalajul este protectorul produsului. Nimic nu este mai rau decat cheltuirea banilor si pierderea timpului realizand modele uimitoare de ambalaje ca si design dar compromitand scopul ambalajului, acela de a oferi protectie, astfel produsul atunci cand ajunge la destinatie sa fie deteriorat. Ambalajul protejeaza produsul de impact fizic in timpul transportului catre client.
Un pachet bine conceput ofera si un mesaj clientilor dvs. aratand cine sunteti, ce reprezinta marca dvs. si de ce ar trebui sa utilizeze produsele dvs. fata de concurenta. Acesta va permite sa va conectati cu clientii dvs. si sa lasati o impresie buna, puternica, de durata.
Iata cele mai importante modalitati de ambalare care va ajuta atat pe dvs. cat si pe consumatorul dvs. ajutandu-va sa aveti in siguranta produsele de la punctul A la punctul B.
1. Ambalajul de protectie de calitate reduce riscul deteriorarii produselor
Chiar si produsul cel mai bun, cel mai inovator nu se va vinde daca nu il livrati clientului cu deteriorari. Beneficiul de baza al ambalajului pentru protectie este protejarea produsului in timpul depozitarii, transportului si al manipularii. Utilizand ambalaje adecvate, produsele raman in siguranta chiar si datorita fenomenelor de mediu cum ar fi ploaia, zapada, schimbarile de temperatura, in timp ce sunt transportate de la o destinatie la alta.
De asemenea, un ambalaj bun previne deteriorarea produselor in timpul manipularii. Daunele datorate manipularii gresite apar chiar daca lipiti banda adeziva cu inscriptia FRAGIL pe pachete. Aceasta nu va garanteaza ca vor ajunge in siguranta la destinatie. Un design al ambalajului cu acest lucru in constructie va poate ajuta la reducerea cantitatii de marfuri deteriorate in timpul transportului.
Protejarea produselor poate fi asigurata printr-o atentie marita asupra ambalajelor pentru protectie si asupra calitatii acestora. Produsele ambalate pot include anumite masuri pentru a le face mai rezistente la manipulare si transport, reducand furtul, ajutand la prevenirea daunelor.
Pe langa deteriorarea fizica a produsului, ambalajele pentru protectie ajuta la cresterea duratei de valabilitate a produsului si la reducerea cantitatii de deseuri produse in urma ambalajelor de proasta calitate si care nu sunt ecologice.
2. Imbunatateste eficienta
Odata ce produsul este ambalat si gata de expediere, cel mai probabil vor fi cateva puncte de contact de la expediere pana destinatie.
Vizualizati intreg ciclu de viata al produselor dvs. de la produsul brut la cel finit. Ca manager de logistica, accentul pe greutate si spațiu este integrat in pachetul ideal. Ambalajele grele genereaza costuri de transport mai mari si fac produsul mai dificil de manevrat. Materialele flexibile de ambalare, care reduc greutatea oferind in același timp o protectie adecvata, pot reduce costurile si cresc productivitatea. Multe filme flexibile sunt reciclabile, marind responsabilitatea fata de mediul inconjurator. Materialele noi mai flexibile pot oferi aceeasi protectie si durabilitate ca ambalajele din sticla si cartonul ondulat, reducand cantitatea de ambalaj necesara pentru fiecare produs, imbunatatind totodata viteza de ambalare.
3. Marketingul produselor
In timp ce reclamele tiparite, pagina web si reclamele online pot fi o principala modalitate de a oferi clientilor informatii despre afacerea si produsele dvs., ambalajul produsului este probabil cel mai usor si mai eficient produs de marketing si publicitate. Ambalajul este linia de front a campaniilor de marketing si avand designul corect, ambalajul poate ajuta sa vindeti si sa va diferentiati de concurenta. Ambalajele pot contribui la promovarea marcii si a fidelitatea clientilor fata de produs.
Incurajarea cumparatorilor sa posteze pe platformele sociale ambalajul dvs. este o oportunitate excelenta de a imbunatati prezenta online a marcii dvs.
Ambalajul este vocea catre consumator, folositi-o pentru a promova mesajul companiei dvs. si personajele care fac marca dvs. unica si memorabila.
4. Conectarea cu potentialii clienti
Exista ceva psihologie implicata in strategia de realizare a designului de ambalaj. Dar nu aveti nevoie de o diploma in psihologie pentru a intelege piata tinta. Intelegerea dorintelor pietei va pot ajuta sa creati un ambalaj care sa conduca la o conexiune reala cu produsul dvs. Consumatorii au mai multe sanse de a cumpara un produs atunci cand au un raspuns emotional pozitiv la un produs.
Folosind tehnologiile disponibile azi, puteti crea o experienta vizuala distractiva. Culoarea, forma si textura pot declansa o legatura emotionala cu un client.
Avand acest tip unic de ambalaj va puteti distinge de concurenta. Toata lumea isi poate aminti ambalajul, de exemplu. acel minunat cadou pe care l-au primit. Un ambalaj unic si placut arata ca va pasa de consumator la un nivel mai personal, mai implicat.
Concluzie
Ambalajul produsului este primul lucru pe care il vad clientii dvs. atunci cand interactioneaza cu marca dvs. si este responsabil pentru cumpararea produsului de pe raft daca ambalajul este atragator si daca ofera protectie produsului din interior. Acest lucru face ca ambalajul sa fie la fel de important ca si produsul pe care il protejeaza!