Standardizarea este un proces prin care puteti economisi bani pe un termen scurt, dar pentru a obtine ceva de lunga durata, trebuie sa incercati sa nu risipiti ambalajele. Pe scurt, economisirea ambalajelor duce la economisirea cheltuielilor, atat din folosirea unei cantitati mai mici de materiale, cat si din costurile transportului si ale depozitarii.
Cu totii am trait experienta unui produs comandat online, constatand la primirea coletului, ca ambalajul este mult mai mare decat produsul in sine. Practic, produsul/produsele “inoata” in ambalaj, fie golurile sunt umplute inutil cu cantitati mari de folie cu bule de aer, de fulgi si perne din polistiren, de hartie speciala pentru umplerea spatiilor goale, ambalaje care la final vor fi aruncate, deci irosite. Bineinteles ca este esentiala utilizarea acestora pentru protectia produselor, doar ca intr-un mod corect si eficient.
Compania care v-a trimis acel colet supradimensionat, detine urmatoarele 3 probleme:
1. Ambalajul lor nu este potrivit pentru produsele expediate;
2. Platesc extra pentru expedierea acelui spatiu gol. De ce? Pentru ca excesul de material inseamna o crestere mai mare a costurilor de transport, datorita greutatii si volumului acestora;
3. Cheltuie bani pentru materialele folosite la umplerea spatiului gol, pentru fiecare colet in parte.
La ce se refera irosirea ambalajelor?
Ambalajele nu sunt irosite atunci cand se pot refolosi sau recicla, prin urmare, nu exista deseuri generate de acestea. Reprezinta un real avantaj atunci cand ambalajul este destinat sa poata fi utilizat de catre consumator prin reciclare la punctele de colectare sau chiar prin ambalaje comestibile sau “plantabile”.
Acest subiect este foarte dezbatut in timpurile noastre atat de catre companiile care incearca sa reduca cat mai mult deseurile produse de la ambalaje, dar si de consumatorii care au inceput sa caute din ce in ce mai des aceste optiuni.
Zero deseuri de ambalaje in Statele Unite ale Americii
Statele Unite ale Americii depune eforturi in aceasta privinta. Unele magazine alimentare permit clientilor sa isi cantareasca si sa-si umple cu bunuri (leguminoase, ingrediente uscate, uleiuri, otet, mirodenii si alte tipuri de produse “varsate”) propriile ambalaje (cum ar fi borcanele, pungile sau sticlele). Unele companii isi ambaleaza propriile produse in containere care pot fi returnate si reutilizate (detergent de rufe, detergent de vase, inghetata etc).
Zero deseuri de ambalaje in Europa
Europa a evoluat semnificativ in ceea ce priveste o economie cu zero deseuri. In Norvegia, spre exemplu, 97% dintre sticlele de plastic sunt reciclate dupa utilizare. Impresioant, nu? De asemenea, in Germania, ratele de reciclare au atins o cota de 92.5% pentru acelasi tip de sticla PET.
O economie circulara prin care deseurile si poluarea sunt proiectate in afara economiei, favorizand materialele si practicile regenerative, ajuta la reconstruirea sanatatii sistemului general.
Cheia spre o solutie a minimizarii deseurilor de ambalaje
Pentru a deveni o companie cu zero deseuri, trebuie sa incorporati practici sustenabile, materialele si atitudinile necesare in temelia afacerii. O modalitate prin care va puteti arata valorile “non-deseuri” este ambalajul. Ce ar trebui sa faceti pentru inceput? Incercati sa eliminati obtinerea deseurilor prin dimensionarea corecta a ambalajului coletelor si de asemenea sa lucrati cu un furnizor de ambalaje care va poate sfatui in acest sens.
In momentul in care platiti transportul, de fapt platiti spatiul ocupat de coletele dvs. in mijlocul de transport, fie ca este vorba de avion, vapor sau camion. Atat greutatea cat si volumul sunt niste elemente esentiale cand vine vorba despre transport. Obiectivul principal este proiectarea unor ambalaje care sa ocupe cat mai putin spatiu.
Transportati aer?
Conteaza foarte mult sa aflati car de mult aer este transportat in coletele dvs. Cum puteti face acest lucru?
Pentru a va dimensiona in mod corect amabalajele dvs., raspundeti la urmatoarele intrebari:
1. Sunt amabalajele dvs. la dimensiunile potrivite produsului care urmeaza sa fie expediat?
2. Exista un spatiu considerabil intre partea de sus a produsului si partea superioara a ambalajului de transport?
3. Trebuie sa umpleti golurile in exces pentru a va proteja produsul in timpul transportului?
Reducerea acestui spatiu gol din coletele dvs. este primul pas in abordarea “non-deseurilor”. Solutiile de ambalare inteligente pot insemna proiectarea unor ambalaje mult mai rezistente intr-o dimensiune mult mai mica si potrivita, astfel incat se vor reduce semnificativ daunele din tranzit (o cutie cu o dimensiune ideala previne deteriorarea coletului).
Colaborati cu un expert in ambalaje
Implementarea acestui concept presupune rabdare si persistenta. Va fi necesar sa efectuati niste schimbari care pornesc de la baza in compania dumneavoastra pentru a avea rezultate reale, dar toate acestea se fac pas cu pas. Incepand prin optimizarea ambalajelor din lantul dvs. de aprovizionare, prin materiale si practici sustenabile, Inatech Packaging va poate indruma in aceasta alegere. Pentru sfaturi suplimentare cu privire la gama de produse si operatiunile de ambalare, contactati specialistii nostri in ambalaje la +40 214.480.358 sau office@inatech.ro