Daca doriti sa obtineti eficienta maxima pentru strategia de productie si de ambalare, nu este suficient sa functionati cu o mentalitate tactica zilnica. Aceasta mentalitate pe termen scurt va merge numai in masura in care va ajuta sa va indepliniti sarcinile zilnice si sa atingeti obiectivele proiectului. Dar, in special, este nevoie de o abordare mult mai proactiva pentru a realiza succesul organizational pe termen lung si pentru a obtine eficienta care are un impact durabil asupra liniei de baza si a cresterii vanzarilor.
Dezvoltarea unei strategii de ambalare reprezinta un pas fundamental catre alinierea la obiectivele de afaceri la nivel inalt si valorificarea maxima a fiecarui ban cheltuit si timp pe care il investiti in procesul de ambalare.
De ce o strategie de ambalare este importanta ?
Ca departament intern, care opereaza pentru a sprijini obiectivele si asteptarile organizatiei mai mari, functionarea fara o strategie care se aliniaza cu obiectivele de management este o reteta sortita esecului. Trebuie sa intelegeti cum actiunile si operatiunile dvs. influenteaza succesul general al afacerii. De exemplu, o organizatie care face ca sustenabilitatea sa devina o prioritate maxima impune departamentului sau de ambalare sa dezvolte sisteme care iau in considerare impactul asupra mediului al procesului de dezvoltare al ambalajelor.
Dezvoltarea unei strategii de ambalare nu este o sarcina simpla. Trebuie sa cuprinda cateva obiective pe care echipa de management le poate stabili. Reproiectarea ambalajului in scopuri de marketing este o responsabilitate importanta. Durabilitatea, eficienta si rentabilitatea sunt doar cateva din domeniile importante de interes ale multor companii. Dar cum creati o strategie care incorporeaza multe obiective complexe?
Pasii de baza ai dezvoltarii strategiei de ambalare
Inceputul oricarei dezvoltari strategice este faza de descoperire. Trebuie investit timp pentru familiarizarea cu echipa si cu obiectivele generale. Multe companii au o misiune de sustenabilitate foarte proeminenta si se asteapta ca ideologia sa fie efectuata de intreaga companie. In acest stadiu, este de asemenea important sa intelegem obiectivele individuale ale partilor interesate. Fiecare departament din cadrul organizatiei va interpreta obiectivele in mod diferit. Din intelegerea completa a acestor obiective vine alinierea, determinarea a ceea ce va trebui sa faceti pentru a indeplini misiunea.
Apoi doriti sa va petreceti timp invatand cat de mult puteti despre starea actuala si viitoare a productiei dvs. si cum functioneaza cel mai bine. Analiza industriei este un pas deosebit de important pentru ca va ajuta sa planificati mai mult decat in prezent. Cea mai buna strategie ia in considerare viitorul companiei si al industriei.
Dupa ce ati adunat informatii despre industrie, obiective organizationale si alti factori de motivare, trebuie sa aveti o intelegere completa si amanuntita a pozitiei generale a afacerii dvs. Numai atunci puteti sa va deplasati inainte pentru a determina modul in care fiecare obiectiv influenteaza functiile departamentului si operatiunilor de ambalare, care includ:
Siguranta
Riscurile la adresa consumatorului si a oamenilor din productie;
Functionalitate
Tehnologia si designul pentru atingerea obiectivelor; de exemplu, mentinerea prospetimii pe tot parcursul perioadei de valabilitate, usurinta deschiderii, inchiderii si eliminarii pachetelor;
Diferentierea ambalajelor
Gradul in care ambalajul dvs. trebuie diferentiat de ambalajele concurente;
Promovarea
Gradul in care ambalajul dvs. este promovat in media;
Consolidarea marcii
Importanta recunoasterii marcii din ambalaj, prin forma sau culoare;
Comunicare
Mesajul pe care ambalajul dvs. trebuie sa il comunice consumatorilor;
Protectie
Ambalajul pe care il puneti pe piata trebuie sa protejeze produsul pe tot parcursul lantului de aprovizionare, mentinand prezentarea si longevitatea produselor in diferitele medii pe care le va suporta in calea spre consumator si dincolo de acesta;
Bugetul
Mentinerea bugetului in fiecare departament implicat in linia de produse este important! Intelegeti costurile materialelor de ambalare si costul total al productiei pentru fiecare produs finit, precum si rentabilitatea asteptata a fiecarei campanii, promovare si initiativa.
Modul in care fiecare dintre aceste obiective afecteaza functionarea unitatii de ambalare va va ajuta sa identificati o strategie de baza. In mod sistematic, aveti obiective corporative care provin din fortele industriei si va stabiliti propriile obiective departamentale. Iar acele obiective modeleaza obiectivele cu fiecare functie de ambalare.
Crearea unei strategii de ambalare care sa va ajute la construirea marcii
Dupa ce va puneti la punct strategia de ambalare globala, doriti sa petreceti mai mult timp gandindu-va cum puteti construi in mod eficient cresterea marcii dvs. La urma urmei, designul ambalajului merge foarte departe spre a determina daca produsul este vandabil sau nu.
Indiferent de categoria produsului, bautura, parfum, imbracaminte, sapun pentru rufe, hartie igienica, designul ambalajului de succes este in funcție de capacitatea sa de a se conecta emotional cu consumatorul. In masura in care publicitatea incepe „conversatia” cu consumatorii, 80% din deciziile de cumparare se fac la raft. Prezentarea produsului este singura forma de marketing pe care au vazut-o 100% clientii dvs. Au vazut ambalajul, au luat produsul si l-au pus in cosurile de cumparaturi. Cum va asigurati ca veti atrage atentia cumparatorilor si aceasta se va pastra in timp?
Raspunsul se refera la gradul de comercializare al ambalajului, cat de bine va atrage atentia consumatorului tinta si se va conecta cu acestia la nivel emotional.
Pe baza caracteristicilor de design esentiale ale ambalajelor comerciale, designul dvs. ar trebui:
Sa fie simplu si concentrat;
Sa aveti o ierarhie clara a mesajelor de marca;
Sa evidentiati diferentiatorii de produse sau noile avantaje / caracteristici;
Sa profitati de culoarea, forma, imagini si cuvinte.
Ambalarea strategica este o ambalare eficienta
Rezultatele excelente si succesul de durata sunt aproape intotdeauna rezultatul planificarii si al strategiei. Investitia in cercetare si comunicare in intreaga firma va creste considerabil probabilitatea ca dvs. sa reusiti.
Cel mai important, afacerea dvs. va face pasi enormi, deoarece departamentul dvs. a folosit scopuri generale pentru formarea propriilor obiective. Si pentru ca v-ati documentat ati reusit sa va concentrati asupra detaliilor planului si sa il executati la perfectiune.